katalogi firmowe

Internet otwiera przed nami możliwość dotarcia do dużej grupy odbiorców. Ma to ogromne znaczenie nie tylko w przypadku, w którym prowadzimy firmę i chcemy przekonać internautów do zakupu naszych towarów lub też usług. Z internetu korzystają też często osoby prywatne, które chcą zarobić na swojej pasji lub po prostu o niej opowiedzieć innym. Jak zaistnieć w internecie? Nie powinniśmy zaniedbywać dodawania wizytówki naszej strony do katalogów.

Dobre katalogi firmowe nie straciły na popularności i są ciągle bardzo ważnym źródłem informacji dla internautów. Osoby prywatne mogą również dodawać wizytówkę swojej witryny do katalogów stron. Jeszcze kilka lat temu liczba polskich katalogów stron dostępnych w internecie oscylowała wokół kilkunastu tysięcy. Modyfikacja algorytmów wyszukiwarki Google sprawiła, że liczba ta w ostatnim czasie uległa znacznemu zmniejszeniu. Nie musi to jednak oznaczać znacznych niedogodności dla internautów. Mocne katalogi stron są dostępne bez problemu. Dodanie strony do takich katalogów może przełożyć się również na pozycję strony w wyszukiwarce. Jak znaleźć dobre katalogi stron? Jednym ze sposobów jest wpisywanie do wyszukiwarki zapytań składających się z kawałków tekstu powtarzających się w każdym katalogu postawionym na danym skrypcie. Odszukamy takie fragmenty tekstu na przykład w menu lub też w stopce katalogów. Są to tak zwane footprinty. Jednak sposób taki ma podstawową wadę.

W zalewie odpowiedzi, które wyświetli wyszukiwarka trudno będzie wyłowić te wartościowe katalogi. Dlatego dobra lista katalogów stron jeszcze ciągle może być podstawowym narzędziem ułatwiającym promocję w internecie. Wiele osób narzeka na to, że katalogi stron, które zostały na rynku są w przygniatającej większości płatne. Musimy jednak zdawać sobie sprawę, że taki model sprawia, że dany katalog posiada znacznie wyższą jakość od darmowego i nie zniknie szybko z internetu.